Märkes.

Ibland snöar jag in på lyxmärken och kan sitta och surfa på Chanel-väskor för tiotusentals kronor, Hermés-scarves för tusentals kronor och you name it för ännu mer pengar. Jag har hittills aldrig köpt något riktigt dyrt i modeväg (hästväg däremot…) och ibland när jag har ”för mycket” pengar på kontot så tänker jag att jag skulle vilja unna mig något riktigt vräkdyrt och onödigt, men det tycks alltid finnas andra hål att sätta pengarna i. Som sönderbitna hästtäcken till exempel. Eller bilar som behöver lagas…

Just nu drömmer jag om en Alexander McQueen-sjal för €185. Den är ju så fantastiskt fin och 1600:- är ju inte såå farligt ändå?Alexander McQueen, Classic Silk Chiffon Skull Scarf

Och varför inte någon av dessa Michael Kors-väskorna för under €400!

 

Jag är kär i alla väskorna ovan och kanske ska jag önska mig någon av dom i julklapp. Fast då var det ju vara den där lilla detaljen att jag verkligen verkligen behöver ett (egentligen två, dressyr och vinter) par nya ridstövlar. Och det en behöver går väl ändå alltid före det en vill ha bara för att det är fint?

3 thoughts on “Märkes.

    • Jag har en jag med, som jag köpte för många år sedan utan att ens veta att originalet fanns. 🙂 Men jag tycker att en ser skillnad på kopia och original plus att det är lite en grej att faktiskt ha ett original. 🙂

  1. Men hela den här märkesgrejen är ju bara ett sätt att lura konsumenten på pengar – iallafall när det gäller den här sortens grejer. Man vill sälja en lyxig, exklusiv livsstil så att köparna ska känna sig lyxiga och exklusiva. Men man är ju samma person – oavsett sjal eller väska. Bättre för miljön då att konsumera mindre.

Kommentera

