Glansigt värre.

Det känns som att jag snart testat marknadens alla pälsglansspray till Tenors svans. Och helt utan att hitta en endaste som faktiskt funkat. Så jag beställde hem Cowboy Magic som på nätet verkar vara höjt till skyarna, men måste tyvärr säga att jag även denna gång blev besviken. Det spelar ingen roll om Tenors svans är smutsig, nytvättat, torr eller blöt, inget har hittills givit den där glansiga, silkiga och otrassliga svansen som jag vill ha. Och har haft på alla mina tidigare hästar. Ja, jag är en svansnörd!20131009-085147.jpg

Så jag testade att köpa detta gloss från Hööks och hittills är det faktiskt det enda som funkat! Inte helt perfekt, men absolut det bästa hittills. Självfallet tillsammans med en träpiggsborste – en gammaldags piggborste är BIG NO NO om du vill ha en fin svans!
Så jag lär förbruka några flaskor av detta gloss framöver. Kostar 149:- och det känns i alla fall mycket drygare än Cowboy Magic (som kostar kring 179:-):20131009-085524.jpg

2 thoughts on “Glansigt värre.

  1. Jag använde TIB i många år och va väldigt nöjd. Kände dock för att prova något nytt och köpte en flaska ”Dreamcoat” från Carr & Day & Martin, helt underbar! Reder ut äckliga svansar och doftar dessutom jättegott (:

Kommentera

