Mattips!

Någon matfotograf lär jag aldrig bli, inte kock för den delen heller, men jag tänker sno det här tipset från min kära lillebror.20130930-114326.jpg

Gör så här:

  • Koka ris. Jag gillar fullkornsris, det är roligt att tugga på
  • Stek Quorn-bitar tills dom fått fin färg, alltså en bra stund
  • Stek bitar av röd paprika och soltorkade tomater en lite mindre stund (jag gillar egentligen ingen av dessa två saker, men de ger en riktigt god smak och jag blev verkligen positivt överraskad)
  • Häll på matlagningsgrädde
  • Salta och peppra efter tycke och smak
  • Voilá!

Det låter kanske inte jättespännande, men är  riktigt gott och dessutom helt perfekt att ha med som matlåda dagen efter. Mums!

 

Kommentera

