Vintertäcke?

I lördags kväll när vi åkte hem från stugan så hade regnet öst ner ungefär hela dagen och skulle fortsätta ungefär hela natten. Så vi åkte förbi stallet för att titta till Tenor och byta täcke. Jag hade tänkt slänga på honom ett övergångstäcke, men tji fick jag för det hade jag inte ens i stallet. Så min kära lilla häst fick gå med ett tunnare vintertäcke, vilket jag i och för sig tror att han uppskattade, för han stod och skakade när jag kom. Nåja, nu ska han inte behöva fortsätta att gå med vintertäcke riktigt än, så idag ska jag komma ihåg att ta med mig övergångstäcket. Och så tänkte jag lägga in en beställning på några nya regntäcken. Jag tänkte köpa några fler av Amigos enklare regntäcken, men efter helgen känns det dumt att inte köpa med hel eller halv hals, för annars tycker jag att det regnar in på hela bogen.

Är det någon som har någon koll på HWs Rhino-täcken? Det här kostar 1340:-, men jag undrar om det är värt att lägga till en 500-lapp för ett Rambo istället?

Eller är det kanske värt att satsa på ett Rambo Supreme och köpa liners-täcken att variera tjockleken med? Eller bara sprätta sparkontot och köpa massor med Rambotäcken? Ååh, beslutsångest!

Det känns ju som att jag behöver kanske tre olika ute-/regntäcken för att klara en regnig höst och just nu ekar det alldeles för mycket i Tenors täckesgarderob.
Dessa är de enda jag har nu, då två stycken blev sönderslitna i våras:
-nytt 50g Amigo regntäcke (med ett hål som ska lagas)
-gammalt och slitet Amigo Bravo 200 g med flera små hål, sjunger på sista säsongen, har även en ofodrad hals till.
-gammalt och slitet vintertäcke (Shires tror jag) med flera små hål.
-nytt och oanvänt Shires vintertäcke, 400g med hals.
Och dessa står på önske-/behovslistan:
-ofodrat regntäcke med halv- eller helhals.
-100g regntäcke med halv- eller helhals.
-200g regn-/övergångstäcke med halv- eller helhals.
-ett riktigt tjockt och bra fleecetäcke

Så, det var väl ingenting? Bara att shoppa loss!

Kommentera

