På tal om Bow Balance…

Så finns dom ju faktiskt numera även i svart och hur snyggt är inte det?! Jag köpte mina när jag var på Falsterbo Horse Show -09 och har hittills varit så otroligt nöjd med dessa stigbyglar. Det känns som att dom kommer att räcka forever and ever, men om jag nån dag måste byta ut dom så blir det säkerligen ett par likadana, fast i svart.
Den silver- eller bronzefärgade varianten kostar just ni endast 1199:- (ord. 1699:-) hos Skara Hästsport. Så passa på att köpa världens, i mitt tycke, bästa stigbyglar!

Jag fick en kommentar på fb om att det var galet dyrt för ett par stigbyglar (ang Jin-inlägget) och ja det kan jag väl hålla med om. Särskilt om man jämför med ett par vanliga stigbyglar från tex Hööks som går att köpa från 139:-. Dock tycker jag att det är ungefär som att jämföra en lyxbil med en riktig budgetbil. Visst, den tar dig från punkt a till punkt b, men till vilken komfort och säkerhet? Lite så är det med utrustning till hästen också, även om det så klart finns dyrmärken och budgetmärken och då är det ju helt enkelt upp till var och en hur mycket pengar en lägger på sin utrustning. Jag föredrar någon sorts medelväg även om jag ser till att köpa det jag behöver, kan köpa och vill ha så köper jag gärna de dyra sakerna begagnade, så som sadel, ridstövlar, tävlingskavaj och ibland täcken. Något som jag aldrig någonsin kommer att köpa begagnat är dock en ridhjälm, då jag vill ha full koll på om hjälmen åkt i backen någon gång (då ska den kasseras pronto). Nu är jag dock rätt så leds på att köpa täcken och hade gärna sluppit det denna höst och lagt pengarna på något roligt istället. Typiskt, jag som brukar älska att köpa täcken!

One thought on “På tal om Bow Balance…

  1. Jag instämmer!
    Dock så kan jag faktiskt tycka att just JIN är överskattade. Visst, dom är snygga men knappast revolutionerande. Sprenger och Soft Up däremot, det konceptet köper jag! Där handlar det trots allt om funktion, säkerhet, utseende och allt däremellan. I det fallet kan jag utan problem lägga den summan på ett par stigbyglar

Kommentera

