Men inte nu igen!

Den här synen mötte mig när jag kom till stallet igår och jag blir bara så leds. Det är tredje täcket som Tenor får sönderslitet och tredje hagkompisen som biter på honom. Jag vet inte om jag ska dra slutsatsen att han är förjävla sölig på att flytta på sig när hagkompisen ber honom om det eller om det är jag som köper för dåliga täcken? Han har visserligen haft på sig HW Amigo av både 600D och 1000D. Det starkare fick utstå en hel del bitmärken innan det gav upp och jag vet inte om jag är så sugen på att köpa Rambotäcken för 2000:- för att testa om de håller. Jag ska ju erkänna att jag är helt insnöad på HWs täcken, då jag tycker att de har den allra bästa passformen, men det är kanske ingen idé att köpa deras billigaste serie – Amigo, utan lika bra att investera i Rambo. Eller så testar jag att byta märke. I vinter ska Tenor få testa att ha ett vintertäcke från Shires och enligt en kompis ska de ha riktigt slitstarka regntäcken också, kanske är det värt att testa även som regntäcke?

20130911-090843.jpg

5 thoughts on “Men inte nu igen!

    • Fast det löser ju inte riktigt problemet om han går utan täcke de närmsta veckorna så länge det är torrt och varmt, då han ändå kommer att gå täckad senare i höst, vinter och i vår… :/

    • Jag ska testa att sätta nåt äckligt på, men tycker att Tenor skulle få flytta på sig lite snabbare. 😉
      Jo, har haft Rambo tidigare och det är mina absoluta favvotäcken!

Kommentera

