Tvättat!

Nu hann jag bara med att testa en maskin med tvättnötterna, men det blev underkläder och strumpor i 60 grader. Dom känns rena och luktar fräscht och då har jag verkligen sniffat på både strumpor och trosor, haha!20130701-142551.jpg

Jag har läst på lite om både bu och bä för dessa tvättnötter, bland annat att de ska vara helt verkningslösa eller lika bra/dåliga som bara vanligt vatten. Jag tänker i alla fall köra vidare med dom och jag lovar att uppdatera fler gånger när jag testat att tvätta både kläder och handdukar också. Och om det nu skulle vara så att de tvättar ”lika bra” som bara vanligt vatten och min underklädestvätt blev ren, varför ska jag då över huvud taget använda vanligt tvättmedel (eller något alls)?!

 

Kommentera

