Helomvändning!

Innan midsommar så fick jag erbjudande om att testa Annas Prestige D1 Zero och det tackade jag glatt ja till. Jag ska erkänna att jag varit skeptisk mot denna sadel tidigare, men helt ärligt talat så vet jag inte längre riktigt varför. Den låg riktigt bra på Tenor (helt klart bäst av alla jag hittills provat) och jag satt bra i den. Visserligen är 17″ för litet för mig då jag behöver en 18″ istället. Jag tycker fortfarande att min Amerigo CC är det skönaste jag suttit i då den har ett flatare säte och jag lätt känner mig låst i ett djupt säte. Men kolla in vad jag har hittat – en Prestige D1 Iceland!

Prestige D1 D Iceland

Vad jag kan läsa mig till så är det ”samma” sadel, dvs uppbyggd på samma sätt, förutom att den har just ett öppnare säte, men finns det någon som provat den? Dessutom är nypriset ca 10.000:- lägre än för vanliga dressyr-D1:an och det är ju inte heller helt fel även om jag finner det lite underligt. Vad är haken?
Och så är ju frågan var sittpunkten hamnar? Prestige brukar ha sittpunkten långt fram, på Tenor får den inte hamna för långt bak och frågan är ju hur det blir på islandsmodellen? Om det ändå skulle vara möjligt att prova!

Så här ser en D1 Zero ut och jag ser då ingen skillnad på sadlarna, förutom bakvalvet:

Kommentera

