Provridning.

Igår testade jag sadeln igen, efter att ha vidgat den lite, men den har fortfarande djupaste sittpunkten alldeles för långt bak. Jag hamnade i stolsits, sadeln glappade/slog/följde med upp plus att midjan på sadeln är för bred och dödar min rygg mer än nödvändigt. Men finfin häst har jag allt! 20130612-090550

Jag vet dock inte riktigt vad som hände igår, men efteråt hade Tenor en bula på ryggen och något i sadeln är det som skapat ett konstigt tryck. Han behöver visserligen en bred kanal, men på denna sadel är kanalen extremt bred och kanske blev den för bred. Om den nu kan bli det? Jag får in hela min hands bredd utan att ens ta i båda sidorna. Märkligt. Nåja, det blir ingen Santa Cruz Leopold för vår del i alla fall.

20130612-090533

2 thoughts on “Provridning.

Kommentera

