”Nya” kompisar!

Ikväll flyttar min vän Moa och hennes häst Mirakel in i stallet och för en månad sen ungefär flyttade Sandra och hennes Garcon in och det är så himla roligt! För nu är vi (om möjligt) ett ännu bättre stallgäng och jäklar vad vi ska träna tillsammans i sommar. Det är så roligt att kunna hjälpa varandra och igår åkte jag hem från stallet halv tolv!

Snyggekipaget:

Igår skulle jag tömköra Tenor och Sandra föreslog att hon kunde lägga fram en bom. Som blev två, tre, fyra bommar, som sedan höjdes upp och Tenor fick lyfta ordentligt på benen. Vi avslutade med att han fick rulla på en stor volt och skutta över ett litet hinder och han var så himla duktig! Tekniken var väl inte den bästa, men viljan att göra rätt är det inget fel på. Vi fick oss några härliga skratt när han älgade över det lilla minihindret. Någon hopphäst blir han aldrig min lille prins. Men det gör ingenting, jag kommer aldrig att bli någon hoppryttare heller! ♥

Kommentera

