Vilket schampo använder du?

Jag tänkte att det var en bra idé att köpa schampo utan silikon och parabener, så jag kollade utbudet på Kvantum och hittade Fructis och fick nöjt hem och testade. Tji fick jag – det kändes som att jag tvättar håret med smör! Så jag testade att köpa detta när jag för en gångs skull var till frisören:

20130516-184622.jpg

Inte jättemegadyrt men ändå ett frisörschampo med tillhörande spraybalsam. Jag har gett det några veckor, men det är nästan ännu värre än Fructisschampot. Nu känns mitt hår lika flottigt som att jag tvättat det med smör plus att det blir flygigt på nåt märkligt vis. Leds! Dock är det drygare än any regular Kvantumschampo.

Är det någon idé att köpa dyra schampon hos frisören? Eller är allt ändå samma skräp? Måste man ha silikoner i för att håret inte ska kännas flottigt? Jag vill ju bara ha ett vanligt, skönt hår som varken blir statiskt eller sliskigt. Hjälp!

8 thoughts on “Vilket schampo använder du?

  1. Jag använder Matrix total results amplify, Finns hos bl.a. Lyko till himla bra pris nu. Finns för färgat hår också! Både schampo och balsam i bamseflaska för 399 för båda. Tycker det gör stoor skillnad att ha ‘riktigt’ schampo. Jag tvättar håret två ggr i veckan nu när jag varken rider eller tränar ett tag. använder torrschampo en gång emellan tvätt. Känns helt ok! Blir Bra kvalitet på håret och det känns inte smutsigt dagen innan tvätt eller flugit när det är nytvättat.

  2. Jag tvättar ju inte schampo utan kör balsammetoden. Det funkar för mig, tvättar håret var tredje dag och sköljer det bara gångerna mellan. Det är jätteviktigt dock med balsammetoden att skölja LÄNGE LÄNGE och avslutar alltid med att skölja kallt.

  3. Jag kör på bodyshops serie Rainforest (tror jag den heter, kan fota och tagga dig på instagram sen) den är utan allt möjligt jox och jag tycker mitt hår är rent och luktar sjuuukt gott! Jag har inga cravings men däremot duschar jag som en galning, skönt för rygg/ben jaa hela kroppen och flr lukten från schampot! Mumsfillibabba! 🙂 inte så miljömässigt men jag mår grymt bra av det..

  4. Jag kör på ett sebastian, en lättare variant utan silikon osv. Funkar jätte bra på mitt hår. Jag gillar schampo som löddrar och det gör detta. Och så har jag en färgbomb som balsam och kompletterar med Marocoan oil, den är super för mitt hår! Det blir inte flygigt, statiskt eller flottigt med den. Så klart är det inte jättebilligt.. Men produkterna räcker länge.

  5. Om du ska börja använda schampo och sånt utan en massa jox i måste du först tvätta bort joxet som finns i håret redan. Om du googlar på balsammetoden så finns det många tips. 🙂

  6. Hej! Kolla ett företag som heter LaCordier (stavning?) dom tillverkar schampo helt av naturliga ingredienser utan kemikalier! Dom har även produkter för att rensa håret från gamla restprodukter.

Kommentera

