Boxen.

Som ni vet så använder jag värmepellets som underlag i Tenors box. Dessvärre var jag lite för flitig på att vattna och underlaget i hela boxen blev lite för tungt och blött. Så det blev till att fylla på med flera säckar nytt och då satte jag in både lite uppblötta och helt torra pellets och vips så har jag ett jättefint underlag i boxen igen! Nu ska jag hålla det torrare och har fyllt upp ordentligt för att få en riktigt fast och mjuk bädd. De ouppblötta pelletsarna trampas sönder eller faller isär när de tar upp fukt och ibland kan det vara bra att blanda fick jag upptäcka. Och nu i dessa blötperioder är det inga problem att sätta in en del torra pellets.

20130429-082249.jpg

Jag är en riktig petmaja när det kommer till att mocka och kan stå riktigt länge och peta ut småskitar om det behövs. Dessutom vill jag slösa så lite underlag som möjligt både för hästens och miljöns skull, så jag silar noga innan jag slänger ut lortarna och resultatet är att min skottkärra nu igen ser ut så här efter en mockad box. Nöjd!20130429-082341.jpg

 

One thought on “Boxen.

  1. Hej LI så där ska de se ut när man har mockat håller helt med dig.men som du vet så har jag nu inga hästar mer dock har jag ett gäng påsar pellets kvar samt även spån så är du intresserad av att köpa lös dom så är du välkommen å höra av dig.

Kommentera

