No shit Sherlock.

Igår kom sadeln! Tror ni att den passade? Så klart inte. Även om jag så klart försökt förbereda mig på att så kunde vara fallet så hoppades jag ju att detta skulle vara vår sadel.
Den var dock väldigt fin, mycket bra läder, skön att sitta i och både bom och bossor var så som dom ska för att passa på Tenor. Problemet var bara det att bomvidden var för smal! Den som skulle vara utmätt för att passa, den passade inte alls. Och vill ni veta det roliga? Just denna modell finns inte i någon annan bomvidd. Men varför ska det vara enkelt?

Dessutom är nog varenda hästföretag på Göteborg Horse Show resten av denna vecka, så det är väl bara att vänta till nästa innan jag kan få tag på både Ridin, Equipe och Sadelmagasinet för att diskutera vidare vilken jäkla sadel som ska kunna passa på hästen. Varför varför varför finns det inga vettiga sadelutprovare med vettiga sadlar här uppe?! Det känns som att jag slänger massor med pengar i sjön på att ta hem och skicka tillbaka sadlar som ska tänkas passa. Visst jag lär mig var som inte passar och det är ju bra på ett sätt, men hur många tusenlappar är det värt att lägga på uteslutningsmedtoden? Kanske är det lika bra att packa in hästen i transporten och åka söderut för att prova ut en sadel ordentligt?20130425-093008.jpg

Kommentera

