Ny sadelgjord?

Jag älskar verkligen min Comfort sadelgjord från Treadstone och jag vet att jag skrivit om det förr. Kvalitén är fantastisk och passform och mjukhet riktigt bra:

Däremot så funderar jag (fortfarande) på om jag skulle köpa mig en bredare gjord. Alltså en riktigt bred á la hoppgjords-bred. Cam har en Eric le Tixerant som är väldigt mjuk och elastisk för att hästen lättare ska kunna andras ordentligt under ridning, vilket jag ju så klart vill att den ska kunna och jag är lite småsugen på att köpa en sådan. Ska testa hennes någon dag, även om den är lite för kort, och se vad jag tycker om den. Kostar ca 1700 – 2000:-

Det finns även andra breda dressyrgjordar på marknaden och här en ny variant från G Boots för 1695:-. Den har dock neoprene på insidan istället för läder. Är det bra tro?

G-boots sadelgjord

Eller en kort hoppgjord från Prestige för 3179:-

Någon som har något annat bra förslag?

Kommentera

