Ny belysning.

Vet ni, jag fick ett infall förra veckan och tjatade ihjäl David om att vi ska uppdatera belysningen i vårt hem. Jag har alltid älskat lampor och tycker att dom utgör en betydande del av inredningen. Det är viktigt att ha rätt belysning för atmosfären i ett hem och nu har det känts alldeles för ofärdigt alldeles för länge hemma hos oss. Så vi beställde hem två nya lampor!

Denna har jag spanat på länge och nu ska den pryda vårt vardagsrum. Klassiska 2097 designad av Sarfatti:

I vårt kök hänger nu denna från Ikea, som jag är lite leds på och den ska få flytta någon annanstans:

Och nu ska den bytas ut mot den mycket chickare Splügen Bräu Pendant Lamp designad av Achille Castiglioni:

Ja, plånboken fick lida, men så kan det gå när jag är i farten. Och såå fint det kommer att bli!

 

Kommentera

