Utan mig…

Ja det verkar tyvärr som att ni får klara er utan mig i en hel vecka, stackars er! I Kina är det inte alls så säkert att varken Worpress eller Facebook funkar. Man kan köpa nån sorts adapter/grej/thing/whatever (?) för att komma runt förbudet, men det känns lite overkill för en vecka och jag tror att vi helt enkelt får ta en socialamedierpaus. Kanske lägger jag upp några tidsinställda inlägg, men då kom jag på den rysliga och knasiga tanken – tänk om jag typ dör, då är det ju skitskumt att posta inlägg i framtiden, haha! Nåja, det löser sig, ni lär ju märka om det dyker upp några inlägg.

Snart snart snart ska vi åka iväg på en äventyrsresa och det ska bli så himla spännande! Inte en äventyrsresa á la cykla downhill eller liknande, utan ett storstadsäventyr som jag tror inte kommer att vara likt något annat som jag upplevt. När vi åkte till NYC kändes det som hemma, fast borta, men jag kände mig hemma och det mesta kändes bekant och det måste ju vara helt omöjligt att slarva bort sig där. Att åka till Kina känns lite som att åka till en annan värld och ja, jag vet att det kanske är en barnslig föreställning och att det kanske inte alls är så annorlunda där som jag tror. Det ska hur som helst bli väldigt roligt!

Vi ska bo hyfsat nära denna skapelse:

Däremot är jag lite orolig över att behöva se djur i bur på marknader och illa behandlade gatudjur. Jag förbereder mig på att jag kommer att vilja rädda allihopa och att det kommer att skära i hjärtat. Bu. Jag kommer med största sannolikhet att enbart äta vegetariskt när vi är där och David har redan letat upp en bra vegetarisk restaurang som vi ska besöka! ♥

2 thoughts on “Utan mig…

Kommentera

