Equipe Emporio?

Jag är helt klart Amerigo-frälst, men den sadel jag fick hem i förra veckan passade inte på Tenor och jag har skickat tillbaka den. Trist men inte jätteoväntat. Däremot tyckte jag att den var grymt skön att rida i! Skulle ha haft normala kåpor så hade det varit den perfekta sadeln för mig.

Nu har jag fått tips från lite olika håll om Equipes sadlar och en Equipe Emporio ser både skön ut, ska ”på pappret” passa på Tenor och ligger dessutom i en riktigt bra prisklass. Så är det någon av er som ridit i en Equipe eller har någon erfarenhet av dessa sadlar?

Jag har möjlighet att ta hem och prova en sådan här och känner mig riktigt sugen på det faktiskt: Emporio Dressage, nypris 19.900:- eller Equipe Emporio Singel Flap, nypris 21.800:-. Det är Equipes ”billiga” dressyrsadel och den finns bara i en bomvidd, men nu råkar det vara så att just den bomvidden passar på Tenor. Vad tror ni?

Kommentera

