Yes!

I dagsläget har vi vanligt kutterspån i stallet, så jag har själv köpt värmepellets till Tenors box, men nu ska stallägaren även ta hem värmepellets så att man får välja vilket man vill. Så jäkla bra och jag tror att fler i stallet kommer att inse fördelarna med att ha pellets istället för kutterspån!

Jag är jättenöjd med mitt byte av boxunderlag och har inga planer på att byta tillbaka i framtiden. Som sagt – det är lättmockat, man slösar mindre och hästen har en bädd som håller bra så att den aldrig behöver skrapa i golvet när den reser sig eller liknande. Tenor är stor, 173+ i mankhöjd och dessutom är han en ”smutsgris” som drar runt hö i hela boxen och bajsar överallt, men det är ändå lätt att hålla fint (och jag är verkligen petig, fråga mina stallkompisar). Så jag kan nog rekommendera detta vad man än har för häst!

2 thoughts on “Yes!

Kommentera

