Joan-utstyrsel.

Nu börjar min outfit till Mad Men-festen ta form!

Jag köpte en petroleumblå blus på Lindex:

20130322-180642.jpg

Lite lös i passformen kanske, men matchat med min (numera…) snorthighta pennkjol i grått (som dessutom heter Joanie!) från Theory så tror jag att det blir kalas:

Och så beställde jag ett typiskt Joan-halsband:

VINTAGE: Goldtone Mechanical Pencil Bead Chain Necklace

På fötterna tänkte jag ha ett par gamla leopardklackisar från Bronx eller några andra passande jag har hemma. Nu är det bara kvar att henna håret rött, öva på frisyr och smink, skaffa de rätta örhängena samt måla naglarna röda så ska väl resultatet bli något som kan liknas lite vid detta i alla fall:

Visst hade det varit kul att köpa en superhet klänning som hade passat grymt bra in i temat, men allt detta kostar mig kring 500 kronor istället för minst det tredubbla. Och så kan jag ju använda blusen till vardags också!

 

Kommentera

