What would Joan wear?

Om tre och en halv vecka ska vi på Mad Men-party och igår påminde älsklingen mig med frågan ”vad ska du ha på dig?”. Jag tänkte väl att jag kanske skulle kunna komma i någon klänning jag redan har som skulle passa lite halvt till temat i alla fall, men tji fick jag när jag försökte prova min gamla balklänning igår – den gick inte att stänga. Föga förvånande och jag kommer inte att sätta mig själv på svältdiet. Självfallet tänker jag ”klä ut” mig till Joan Holloway och håret ska snart hennas rött igen. Hon är ju kurvig som tusan och jag får väl snöra åt midjan en aning för att få den timglasfiguren, men resten sitter ju redan där det ska, haha. Så nu behöver jag er hjälp med tips om var jag kan hitta en passande klänning!

Jag ska nog åka på några second hand-butiker och kolla på kläder, men framför allt på smycken. Tips tips tips!

Kommentera

