Stalltäcke.

Tenor fick ärva Mimsans stalltäcke (som hon fick av David), ett Amigo Insulator 300g, stl 155. På breda Mims passade det perfekt:

Dessvärre har Tenor rätt mycket smalare bog än Mims och jag tycker att täcket blir lite stort i halsen. Absolut inte så mycket att det glider bak och trycker på manken, då skulle jag aldrig använda det, men tillräckligt för att jag ska tycka att det skapar ett tryck framme på bogarna. Jag tror att han helt enkelt skulle behöva ett som går högre upp i halsen.

Jag har kikat på Weatherbeetas Windsor, men frågan är om det bara går högt upp som en ”halsduk” och ändå skaver på bogen? Är egentligen inte alls så förtjust i bogveck på täcken heller.

Det här från Bucas ser ju riktigt bra ut. Nån som provat?

Detta från Eskadron ser inte så tokigt ut heller. Det har dessutom en microfleecefodrad bred platta framtill för att motverka skav. Det låter ju toppen, men drygt 1700:- för ett innetäcke, huvvaligen:

Vad har ni för bra tips på stalltäcken som inte är breda i halsringningen?

2 thoughts on “Stalltäcke.

  1. BBucas täcken sitter finfint i bogen! Det är dock ganska stor skillnad på storlekarna, jag köpte först ett 155 som är normala storleken jag brukar köpa och tyckte det blev lite för långt. då köpte jag ett likadant i 145 som satt bra över ryggen men blev alldeles för trångt i bogen!

Kommentera

