Tidiga morgnar.

På mitt jobb tillämpar vi flextid och det gör ju lätt att morgontrötta jag inte alltid är på jobbet prick klockan åtta. Snarare brukar jag glida in kring halv nio-nånting och det betyder ju att jag istället får jobba till halv sex-sex varje dag, vilket inte är så kul för då känns dagen så lång och kvällen så kort. Men så insåg jag att jag är lika trött om jag kliver upp halv sju som halv åtta eftersom att jag ändå bara ligger och snoozar den där extra timmen och det ger ju liksom ingen mer sömn. Så nu har vi testat att stiga upp ”i tid” och vara på jobbet kring halv åtta istället och det är så jäkla skönt! Ibland snålar jag in på lunchen och tar bara en halvtimme, vilket betyder att jag kan gå hem klockan fyra. Då känns det som att jag vunnit två timmar fritid. Det här tänker jag försöka att fortsätta med. God morgon! ♥

Kommentera

