Vintertäcke.

Dumma dumma jag hade ett oanvänt HW Rambo Supreme Heavy i Tenors storlek som jag köpte nytt för halva priset (kostar kring 3000:- nytt!) och dumma dumma jag sålde detta för att jag ”inte skulle ha så stor häst nästa gång”. Fuck, jag ångrar mig!

Nu har Tenor ett Shires vintertäcke som jag fick med till Mims när jag köpte henne, men det börjar bli rätt risigt, håller inte väta och passformen är inte fantastisk då jag tycker att det är lite för stort i bogen plus att det gärna halkar lite snett. Dock verkar många köpa Shires Stormcheeta Combo och vara nöjda med dom. Och visst fasiken blir jag lite sugen på att köpa ett nytt vintertäcke för en tredjedel av vad ett Rambo kostar, men känner jag mig själv rätt så kommer jag nog att bli besviken. Så nej, det är bara att spara vidare till att köpa ett nytt Supreme och så får jag hoppas på att hitta en bra rea framåt våren!

Bästa täcket ever, här på min första häst Capricorn:

3 thoughts on “Vintertäcke.

Kommentera

