Smakat.

På ett sätt känns det lite dubbelt att jag helst vill att folk ska äta mycket mer vegetariskt och så skriver jag om mina köttlådor hela tiden. Jag inser dock att jag kanske inte kan påverka folk att sluta äta kött helt (äter ju det själv), men förhoppningsvis kan jag påverka några av er att köpa ekologiskt och närproducerat kött när ni väl ska äta det. Att hitta en lokal bonde med ekologisk uppfödning har varit min dröm det senaste året och nu är det faktiskt verklighet, tack vara Antnäs Lantgård! Nu hoppas jag att dom på sikt ska vidareutveckla och börja sälja tex ägg, då Sus redan idag har ett antal höns. Hoppas hoppas! ♥20130215-124153.jpg

Igår hade vi myskväll och lagade den första oxfilén från leveransen och det var så otroligt gott och otroligt mört. Vilket kött! Kommer aldrig att vilja äta något annat de gånger jag äter kött!

Kommentera

