Fina Evita är till salu! ♥

För 2,5 år sedan så sålde jag Evita till Skellefteå Ridklubb, då jag kände att vi inte riktigt passade ihop med varandra. Hon är en häst som behöver en tydlig ledare och hon ser då och då till att testa att man fortfarande har ledarskapet. Jag tappade det och tappade tron på oss som ekipage – därav beslutet om en försäljning, vilket jag aldrig ångrat även om hon är en jättefin häst! Vad jag hört från Skerid är att dom är nöjda med henne, men att hon egentligen inte trivs superbra med miljön i ett så stor stall eller kommer till sin fulla rätt på en ridskola och det kan jag nog tänka mig. Så därför ska dom nu sälja henne.

Evita är född 2000, okänd härstamning men reggad som halvblod med gråa papper, ca 163 cm i mankhöjd och utbildad ca LA dressyr (LD hoppning har dom skrivit. Hoppa kan hon och är utbildad av en hoppryttare i Älvsbyn som ung, men är nog inte hopptränad på ett antal år.). Tjusig och rolig häst för en bra peng, dom har henne till salu för 40.000:-. Hon är riktigt fint tecknat med fyra vita strumpor, rör sig fint och är gudomligt lätt att sitta på. Jag tycker dock att hon kan röra sig betydligt luftigare än på filmen i annonsen och jag hade velat se lite mer fart!

Kommentera

