Hästflytt.

Ikväll flyttar jag Tenor till hans nya stallplats i Bensbyn. Det är samma stall som jag hösten 2007 flyttade till med Cappe, men nu med nya ägare. Jag red även en häst i det stallet förra året och är bekant med flera av de som står där nu så det känns jätteroligt! Dock är det ju ruskigt bekvämt att stå på anläggning med ridhus utan att ens behöva gå ut genom dörren, tränare som kommer ofta, stall med alla faciliteter och bekvämligheter, men just nu känns det ändå som att lång utevistelse i ett trevligt mindre stall lockar mer. Vi är ändå 9 hästar i stallet, så Tenor kommer att ha tillräckligt att titta på och så känns det som att för min del så lär man känna sina stallkompisar bättre i ett mindre stall. Dessutom har vi Thermobar i hagarna samt att en Paddex-bana ska byggas till våren och det är två stora plus! Nu får jag bara hoppas att T trivs lika bra som jag tror att jag kommer att göra. ♥

2 thoughts on “Hästflytt.

  1. Verkligen ett plus med thermobar i hagen!! Vetskapen att dom alltid har tillgång till vatten är guld värt. Det är nog det enda jag saknar i mitt nya stall 🙂 Hoppas att ni kommer trivas i bensbyn!

Kommentera

